TV Dinners

post.jpg
Ο μόνος τρόπος για να σκέφτεσαι μπροστα σε μια τηλεόραση

TVDinner ονομάζουν οι Αμερικανοί το προμαγειρεμένο φαγητό που μπορείς να αγοράσεις παγωμένο στο σούπερ μάρκετ και το οποίο ζεσταίνουν στο φούρνο μικροκυμάτων προκειμένου να το φάνε(η σωστή λέξη είναι «καταναλώσουν») χαζεύοντας στην, με μπόλικο αλάτι, λίπος και γεμάτη συντηρητικά και ενισχυτικά γεύσης της κυρίαρχης ιδελογίας, τηλεόραση, όπως συνηθίζουν.

Τη στιγμή αυτή η κυβέρνηση διαπραγματεύεται με επιχειρηματίες τις τηλεοπτικές άδειες, την εμπροσθοφυλακή της αστικής προπαγάνδας, που εκτός των άλλων αποτελούν και μέσο άσκησης πιέσεων κατά των κυβερνήσεων του κοινοβουλευτισμού αλλά και των ανταγωνιστών τους, για να κλείνουν τις δουλειές τους, είτε την ανάληψη δημοσίων έργων και προμηθειών, είτε για να μειώνουν τα μεροκάματα και τους μισθούς. Μικρή σημασία έχει για τους εργαζόμενους αν θα δημιουργηθούν νέα τζάκια όπως αυτά που ο σύριζα προσπαθεί να χτίσει ή αν η παλιά τηλεοπτική σαβούρα συνεχίσει να υπάρχει, εξάλλου αυτά έχουν αναλυθεί με επάρκεια και εγκαίρως

Με αφορμή αυτή τη διαδικασία που μοιάζει σαν σκηνή από γκανγκστερική ταινία όπου μαζεύονται οι νονοί για να μοιράσουν τις συχνότητες-τις τηλεοπτικές περιοχές δράσης τους- θυμηθήκαμε το μυθιστόρημα του Νόρμαν Σπίνραντ «Ο Τζακ Μπάρον και η Αιωνιότητα» ,ένα μυθιστόρημα που ο βιβλιοπώλης σας θα το είχε στο ράφι με την επιστημονική φαντασία στο τμήμα«κυβερνοπάνκ», που κατα μία έννοια σημαίνει φανατικός με την κυβερνητική, την «επιστήμη» εκείνη που αποτελεί «ένα υποσύνολο της επιστήμης συστημάτων το οποίο αναπτύχθηκε παράλληλα με τη θεωρία συστημάτων αλλά από διαφορετικές βάσεις.»

Ο ίδιος ο Σπίνραντ κατατάσσεται στους συγγραφείς με «αναρχική ματιά» από τους σχολιαστές, πράγμα που εξηγεί τα σχεδόν φασιστικά κλισέ(οι ακτιβιστές όπως θα τους ονόμαζαν σήμερα τα μμε των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μετά τα τη σημαδιακή ηλικία των τριάντα «προσγειώνονται στην πραγματικότητα» και γίνονται «πρεζάκηδες της εξουσίας»).Σε κανένα σημείο στην εξέλιξη της πλοκής δεν παρουσιάζονται οι αιτίες των προβλημάτων, το ίδιο το οικονομικό-κοινωνικό σύστημα ο καπιταλισμός σε όλη του τη γυμνή βαρβαρότητα, η βάση των προβλημάτων σε τελική ανάλυση, αλλά οι «καλύτεροι» ξοδεύονται για να κερδίσουν το ελάχιστο,κατακτήσεις μινιμαλιστικές και αμφιλεγόμενες που εξάλλου όταν είναι ουσιαστικές μένουν στα χαρτιά.

Όλοι είναι έτοιμοι να πουλήσουν και να πουληθούν στην κατάλληλη τιμή. Περιγράφεται, θολά και στοιχειωδώς η ταξική διάθρωση μιας κοινωνίας οι μάζες-οι ελιτ και τα ενδιάμεσα στρώμματα σε ένα μέλλον αόριστα κοντινό, όπου στην πολιτική σκηνή των ΗΠΑ κυριαρχούν πλην του παρηκμασμένου εκλογικά Ρεπουμπλικανικού κόμματος, το Δημοκρατικό κόμμα και Ο ΣΚΔ ο Συνασπισμός Κοινωνικών Δικαιωμάτων. Έχει δημιουργηθεί μια πολιτεία ,αυτοδιοικούμενη αλλά χρηματοδοτούμενη από το Ομοσπονδιακό κράτος ,για το μαύρο πληθυσμό και το χασίς πωλείται ελεύθερα. Οι μάζες στις μεγαλουπόλεις φυτοζωούν μέσα στη βρωμιά και τη μιζέρια χωρίς καμία διέξοδο έρμαιο των αποφάσεων των ισχυρών,ξεπουλημένοι από όλους.Αυτές είναι οι ΗΠΑ του μυθιστορήματος.

Ο πρωταγωνιστής είναι ένα είδος Τριανταφυλλόπουλου που μέσω της τηλεοπτικής εκπομπής του(100 εκατομμύρια δέκτες σύμφωνα με τις μετρήσεις τηλεθέασης) προσφέρει εκτόνωση στο κοινό, βάζοντας τα με τους ισχυρούς, ελισσόμενος προσεχτικά έτσι ώστε από τη μία να μην θίξει συμφέροντα των χορηγών του-μια μάρκα τσιγάρων χασίς μεταξύ άλλων-αλλά και να μην τραβήξει την προσοχή του ραδιοτηλεοπτικού συμβουλίου όργανο των ισχυρών από την άλλη ,έτσι ώστε να συνεχίζει να υπάρχει ως «μαχόμενος δημοσιογράφος» γεγονός που του εξασφαλίζει μια πολυτελή ζωή.

Το τέλος σας αφήνουμε να το αποκαλύψετε για να μην σας το χαλάσουμε , άλλωστε η ΕΦ είναι «λογοτεχνία του ευρήματος», σαν το αστυνομικό μυθιστόρημα, και αυτό επιμένουν να μας παρασύρουν να προσέξουμε οι άκριτοι λάτρες του είδους, ίσως για να διαφύγει της προσοχής μας το περιεχόμενο, οι ιδέες που κρύβονται μέσα σε μία μορφή που αγωνίζεται δήθεν, μόνο να μας εκπλήξει.

Αυτό που κρατάμε από το βιβλίο, είναι ο τρόπος που λειτουργούν τα μμε και οι δημοσιογράφοι,ιδιοκτησία των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων, η περιγραφή του οποίου είναι αρκετά παραστατική.Θα βρείτε επίσης, μέσα μερικά ενδιαφέροντα τηλεοπτικά τρυκ, γιατί και πως χρησιμοποιούνται.

Ο Τζακ Μπάρον και η Αιωνιότητα

Διαβάστε

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s